Adatvédelmi tájékoztató

1, BEVEZETŐ

Számunkra nagyon fontos, hogy betartsuk az aktuálisan érvényes adatvédelmi szabályozást és törvényeket, így az alábbiakban részletesen tárgyaljuk bemutatjuk a bizdramnemetorszag.hu oldal, Doma Miklos Viktor  adatvédelemre irányuló lépéseit, és az adatgyűjtéssel kapcsolatos folyamatait.

Az adatokat Doma Miklos Viktor kezeli, és ez a cég felelős a személyes adatok kezeléséért.

Kapcsolati adatok:+491741559137

Teljes jogi név: Doma Miklos Viktor

E-mail cím: bizdramnemet@gmail.com

Postai cím: Hansa str.13 91126 Schwabach

2, MILYEN SZEMÉLYES ADATOKAT KEZELÜNK, ÉS MILYEN OKKAL?

A személyes adatok azok, amik egyértelműen lehetővé teszik egy egyén pontos azonosítását.

A bizdramnemetorszag.hu oldalon az alábbi személyes adatokat kezeljük, a jogalap pontos megjelölésével:

KOMMUNIKÁCIÓS ADATOK
Ide tartozik bármilyen üzenet, amit a weboldalon keresztül, e-mailben, közösségi média üzenetben, vagy bármilyen kommunikációs formában juttatsz el hozzánk.

Ezeket az adatokat azért dolgozzuk fel és tartjuk meg, hogy a rendeléseket teljesíteni tudjuk, és hogy esetleges jogi igények esetén döntési alapot szolgáltassanak.

A jogalapunk ennek a feldolgozására a felhasználó igazolható érdeklődése a tevékenységünk felé, ami megnyilvánul a nekünk címzett üzenetekben.

VÁSÁRLÓI ADATOK
Amibe beletartozik minden adat, ami a termékek és szolgáltatások vásárlásával kapcsolatos, mint például a vásárló neve, szállítási és számlázási címe, e-mail címe, telefonszáma, vásárolt termék adatai.

Ezeket az adatokat a rendelések sikeres teljesítése érdekében dolgozzuk fel, és hogy jogilag megfelelő feljegyzéseink legyenek a vásárlásokról.

Az adatok tárolásának jogalapja a rendeléssel létrejövő szerződés teljesítése a vásárló és Doma Miklos Viktor  között.

FELHASZNÁLÓI ADATOK
Amibe beletartoznak a weboldal használata során keletkező adatok, amik lehetővé teszik az oldal technikai működését, hogy az oldal biztonságát megőrizzük, hogy mentéseket tároljunk a felhasználók tevékenységéről, és hogy mindig a lehető legrelevánsabb tartalomhoz férj hozzá.

Az adatok feldolgozásának jogalapja a felhasználó egyértelmű érdeklődése a tevékenységünk felé, aminek a biztosításához és az oldal technikai működéséhez ezeknek a tárolása szükséges.

TECHNIKAI ADATOK
Amibe beletartoznak az oldal használata során keletkezett adatok, mint az IP cím, a bejelentkezési infók, böngészőadatok, az egyes oldalak látogatási ideje, oldalmegtekintések és navigációs utak, az oldalak látogatásának száma és időpontja, időzónák, és a készülék adatai, amivel megtekinted az oldalt.

Az adatok forrása az analitikai szoftverünk.

Ezeket az adatokat azért dolgozzuk fel, hogy kielemezzük a felhasználók szokásait az oldalon, megőrizzük az oldalunk biztonságos működését, és megértsük az egyes marketingdöntéseink hasznosságát.

Az adatok feldolgozásának jogalapja a felhasználó egyértelmű érdeklődése a tevékenységünk felé, ami lehetővé teszi a számunkra, hogy a biztonsági elvárásoknak megfelelően feldolgozzuk ezeket az adatokat, és az üzlet növelésére felhasználjuk a hatásosabb működés érdekében.

MARKETING ADATOK
Amibe beletartoznak a látogató preferenciái, hogy milyen marketingtartalmat fogad tőlünk szívesen. Ezeket az adatokat azért dolgozzuk fel, hogy lehetővé tegyük nyereményjátékokon való részvételt, és azokhoz a termékeinkhez/szolgáltatásainkhoz kapcsolódó reklámot küldjünk, ami felé a felhasználó érdeklődést fejezett ki.

Az adatok feldolgozásának jogalapja a felhasználó egyértelmű érdeklődése a tevékenységünk felé, ami lehetővé teszi a számunkra, hogy a biztonsági elvárásoknak megfelelően feldolgozzuk ezeket az adatokat, és az üzlet növelésére felhasználjuk a hatásosabb működés érdekében.

A gyűjtött adatokat időnként felhasználhatjuk olyan célokra, mint célzott, releváns hirdetések biztosítása a Facebook™ platformon, illetve különböző dinamikus hirdetési felületeken, és mérjük a hirdetések hatásos működését.

Az adatok feldolgozásának jogalapja a felhasználó egyértelmű érdeklődése a tevékenységünk felé, ami lehetővé teszi a számunkra, hogy a biztonsági elvárásoknak megfelelően feldolgozzuk ezeket az adatokat, és az üzlet növelésére felhasználjuk a hatásosabb működés érdekében.

A tevékenységünk során nem gyűjtünk olyan érzékeny adatokat, mint etnicitás, vallási szemlélet, szexuális élet és orientáció, politikai vélemények és szakszervezeti tagság, vagy egészségügyi háttér, és genetikai vagy biometrikai információk.

3, HOGYAN GYŰJTÜNK ADATOKAT?

Személyes adatokat gyűjthetünk olyan módon, hogy a felhasználó direkten biztosítja a számunkra (például egy rendelés feladásával, vagy egy üzenet küldésével).

Továbbá bizonyos adatokat automatikusan kerülnek gyűjtésre az oldal használata során, például ú.n. “cookie”-kkal és hasonló technológiákkal. Ezek csak a felhasználó hozzájárulásának megadása után lépnek működésbe.

Bővebb információért kérjük nézze meg a Cookie Nyilatkozatunkat.

Bizonyos adatokat külső partnerektől fogadunk, mint például analitikai szolgáltatóktól, mint a Google (EU-n kívüli partner), hirdetési hálózatoktól, mint a Facebook™ (EU-n kívüli partner), illetve fizetési lehetőséget biztosító partnerek, mint a PayPal (EU-n kívüli partner) és a Barion.

4, AZ ADATVÉDELEMMEL KAPCSOLATOS GYAKORLATI LÉPÉSINK

A bizdramnemetorszag.hu számára rendkívül fontos a felhasználók adatainak védelme, és a hatályos szabályozásnak való megfelelés. Ezért az oldalon végzett adatvédelmi hatásvizsgálat után listát készítettünk a gyűjtött adatokról, azoknak a szükségességéről és jogalapjáról, és törvényi megfelelőségéről.

  • Az űrlapokon megadott és oldalon keletkező adatok védelme érdekében SSL minősítést alkalmazunk a teljes weboldalon (Let’s Encrypt Authority X3 certifikáció).
  • Az oldal támadás elleni védelme érdekében prémium biztonsági szoftvert (iThemes Security Pro) alkalmazunk, hogy ú.n. “brute force” és vírusos támadások ellen védjük a tárolt adatokat.
  • Az oldal adatbázisaiban a vásárlási és felhasználói adatok titkosított formában (pszeudonimizált módon) vannak tárolva, így nem olvashatóak külső fél számára.
  • Jelen adatvédelmi nyilatkozatban űrlapokon keresztül biztosítjuk a felhasználók számára a személyes adataik kezeléséről információ igénylését, a személyes adataik módosítását vagy törlését.

Időnként az üzleti tevékenységünk érdekében szükségszerű szolgáltató partnereink számára adatokat biztosítani (például tárhelyszolgáltató, futárcég, hírlevélküldő szoftver). 

Ilyen esetben mindig úgy választunk, hogy a GDPR rendelet elvárásainak megfeleljenek, és USA bázisú partner esetében az EU-US Privacy Shield adatvédelmi kezdeményezésben részt vegyenek, valamint adatkezelési szerződést iratunk velük alá, biztosítva az adatok felelős kezelését.

5, MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ

A vállalkozás tevékenysége során nélkülözhetetlen fontosságú marketingkommunikáció folytatása. Az ezzel kapcsolatos adatkezelés jogalapja az érdeklődés mutatása a szolgáltatásaink felé, vagy a felhasználók kifejezett hozzájárulása.

Az Európai Unió Privacy and Electronic Communications Regulations (PECR) szabályozása alapján marketingcélú üzeneteket küldünk a felhasználóinknak, ha vásároltak tőlünk, vagy kifejezetten hozzájárultak marketingüzenetek fogadásához.

A hozzájárulás felfüggesztését, és az üzenetekről való leiratkozást minden esetben jól látható módon lehetővé tesszük. Minden egyes e-mail alján megtalálható a leiratkozáshoz szükséges link, vagy az adatbázisból való eltávolítás kérhető a bizdramemet@gmail.com e-mail címen.

A marketing kommunikációról való leiratkozás esetén is küldhetünk üzeneteket, de csak a rendelések teljesítésére vonatkozóan.

6, MEGJEGYZÉS A SZEMÉLYES ADATOKRA VONATKOZÓAN

Időnként szükségszerű bizonyos személyes adatokat megosztani bizonyos partnereinkkel a normál üzletmenet fenntartása érdekében:

-IT szolgáltatók, és a számítástechnikai rendszereken hibaelhárítást és karbantartást végző szolgáltatók

-Szakértői partnerek, mint ügyvédek, könyvelők, bankárok, biztosítók

-Kormányzati szervek, amik a tevékenységünkről kérnek beszámolást

-Fizetési szolgáltatók, akik biztonságosan kezelik a bankkártyaadatokat

-Futárszolgálatok, akik teljesítik a bejövő rendeléseket a megadott szállítási címre

Nemzetközi adattranszferek

A felhasználók adatait időnként az üzletmenet fenntartása érdekében szükségszerű megosztanunk az Európai Gazdasági Térségen (EGT) kívül szolgáltató partnerekkel.

Az EGT-n kívüli országok sok esetben nem biztosítanak azonos szintű védelmet az adatoknak, ezért az európai törvények tiltják az adatok kivitelét, a megfelelő feltételek teljesülésének hiányában.

Bármikor, amikor a személyes adatok az EGT-n kívülre kerülnek megtesszük a 4. pontban tárgyalt lépéseken felül az alábbiakat az adatok biztonságos kezelésének érdekében:

-Csak olyan országokba továbbítjuk az adatokat, amiket az Európai Bizottság adatbiztonság szempontjából megfelelőnek tart.

-Csak olyan USA bázisú szolgáltatásokat használunk, amik része az EU-US Privacy Shield elnevezésű adatbiztonsági kezdeményezésnek.

Ha a fentiek nem teljesülnek, a kifejezett hozzájárulását kérjük a felhasználóknak az adattranszfer megtételére. A hozzájárulás bármikor visszavonható.

Külső oldalakra vezető linkek

Ez az oldal időnként tartalmaz külső oldalakra vezető linkeket, vagy az oldalba beágyazva találhatóak kódrészletek, amik külső szolgáltatások működését biztosítják.

Ezeknek a linkeknek a kattintása, vagy a beágyazott megoldások használata lehetővé teheti külső partnereknek, hogy adatokat gyűjtsenek a felhasználókról.

Bár mindent megteszünk a partnerek megfelelő átvizsgálása érdekében, de nincs irányításunk az ő adatvédelmi elveik felett, és nem vagyunk felelősek az ő adatkezelési elveikért.

7, ADATKEZELÉS IDŐTARTAMA

A felhasználók adatait mindig csak addig tároljuk, amíg jogi/könyvelési/adatszolgáltatási kötelezettségeink azt kötelezővé teszik, illetve a szolgáltatás működtetéséhez szükséges.

Amikor a tárolás időtartamáról döntünk, figyelembe vesszük az adatok mennyiségét, jellegét és érzékenységét, és a kiszivárgásának potenciális hatását adatvédelmi incidens esetén.

Adózási okokból szükséges megőriznünk a vásárlók számlázási és vásárlási adatait legalább 8 évig, hogy jogi kötelezettségeinkenk eleget tegyünk.

Bizonyos körülmények között anonimizált formában felhasználhatjuk az adatokat statisztikai célokra, ami esetben tájékoztatás nélkül tároljuk korlátlan ideig az adatokat.

8, A LÁTOGATÓ JOGAI

Az Európai Unió állampolgáraként a General Data Protection Regulation (GDPR) elnevezésű törvény a következő jogokat biztosítja az oldal felhasználóinak:

a, Hozzáférés a személyes adatokhoz

Az oldal felhasználóinak jogában áll kérnie egy másolatot a bizdramnemetorszag.hu által tárolt személyes adatokról. A kérés általános esetben ingyenesen teljesítésre kerül, a kérvényezés után 14 napon belül.

Ismételt, visszaélésszerű, indok nélküli adatkérvényezés esetén a bizdramnemetorszag.hu egy mérsékelt összeget számíthat fel az adatok biztosítására, és további időre lehet szükség az adatok biztosításához.

Továbbá a bizdramnemetorszag.hu kéri a személyazonosság bizonyítását az adatok kiadása előtt, megelőzendő a visszaélésszerű használatot. A személyes adatok kikéréséhez kérjük használja az alábbi kapcsolatfelvételi űrlapot:

Adatigénylés / Adattörlés /Adatkorlátozás

KONTAKTFELÜLET BEILLESZTÉSE

b, Személyes adatok módosítása

Amennyiben a személyes adatok módosultak, vagy tévesen lettek megadva, a felhasználóknak joga van az adatok módosítását kérni. A személyes adatok módosításához kérjük keressen fel minket a bizdramnemet@gmail.com e-mail címen.

c, Személyes adatok törlésének kérése

A felhasználóknak joga van az összes személyes adatuk törlését kérni. A kérést ingyenesen teljesítjük a kérést követő 14 napon belül. A személyes adatok törlése után a felhasználói fiók nem lesz elérhető, így az esetleg megvásárolt anyagok is elérhetetlenné válnak, mivel a felhasználói fiókhoz kapcsolódó személyes adatok elengedhetetlenül szükségesek a szolgáltatás eléréséhez.

A bizdramnemetorszag.hu  kéri a személyazonosság bizonyítását a személyes adatok törlése előtt, megelőzendő a visszaélésszerű használatot. A személyes adatok törléséhez kérjük használja a fenti kapcsolatfelvételi űrlapot.

d, A személyes adatok feldolgozásának korlátozásának kérése

A felhasználóknak joga van kérésben korlátozni az adataik rendelkezésére bocsátását harmadik felek (szolgáltató partnerek) számára. A kérés benyújtása során megnevezhetőek a korlátozni kívánt szolgáltató partnerek is.

Fontos megjegyezni, hogy bizonyos szolgáltatókkal való együttműködés nélkülözhetetlen az oldal működéséhez (pl: Barion, mint fizetési szolgáltató), így az ő korlátozásuk esetén az oldal szolgáltatásai elérhetetlenné válnak a felhasználó számára.

A bizramnemetorszag.hu kéri a személyazonosság bizonyítását a személyes adatok átadásának korlátozása előtt, megelőzendő a visszaélésszerű használatot. A személyes adatok átadásának korlátozásához kérjük használja a fenti kapcsolatfelvételi űrlapot:

Magyarországon az adatvédelemmel foglalkozó hivatalos szerv a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH). A felhasználók az adatvédelemmel kapcsolatos jogaikról a NAIH honlapján tájékozódhatnak bővebben.

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság,
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C., Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.,
Telefon: 06.1.391.1400,
Fax: 06.1.391.1410,
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Honlap: http://www.naih.hu

9, ANONIMIZÁLT ADATOK ÉS “COOKIE-K”

A XY oldalon, e-mail üzenetekben és hirdetésekben használ ú.n. “cookie”-kat és hasonló technológiákat, mint követőkódok, re-marketing címkék, pixelek, amik a felhasználó hozzájárulása után lépnek működésbe.

Ezek a technológiák segítenek nekünk jobban megérteni a felhasználók viselkedését és érdeklődését, így segítve a magasabb színvonalú és hatékonyabb működésünket.

A célunk az, hogy a bizdramnemetorszag.hu használata minél felhasználóbarátabb és személyesebb legyen. Amennyiben a felhasználó szeretné megtiltani ezeknek a technológiáknak a nem személyes adatok rögzítését, az megtehető az alábbi módokon:

-a webhelyen megjelenő cookie figyelmeztetések segítségével letiltható ezek betöltődése

-a böngészőben a “cookie”-k letiltásával

A bizdramnemetorszag.hu található további cookie-kkal és követőkódokkal kapcsolatban további információt találhat a Cookie Nyilatkozatunkban.

 

Datenschutzhinweise

Informationen zur Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten und Ihrer Rechte gemäß Artikeln 13, 14 und 21 der Euro-
päischen Datenschutz-Grundverordnung (nachfolgend DSGVO genannt).

1. Name und Kontaktdaten des für die Verarbeitung Verant-
wortlichen

Deutsche Vermögensberatung Aktiengesellschaft DVAG
Wilhelm-Leuschner-Straße 24
60329 Frankfurt am Main
Telefon: 069/2384-0
E-Mail: info@dvag.com

Darüber hinaus sind auch die Sie betreuenden Vermögensbe-
rater verantwortliche Stellen, sofern diese personenbezoge-
nen Daten zu eigenen Zwecken verarbeiten (z.B. zur Erfüllung

von gesetzlichen Aufbewahrungspflichten).
2. Kontaktdaten des Datenschutzbeauftragten
Deutsche Vermögensberatung Aktiengesellschaft DVAG
– Datenschutzbeauftragter –
Wilhelm-Leuschner-Straße 24
60329 Frankfurt am Main
Telefon: 069/2384-0
E-Mail: datenschutz@dvag.com

3. Kategorien personenbezogener Daten, die verarbeitet wer-
den

Regelmäßig von uns und den Sie betreuenden Vermögensbe-
ratern verarbeitete personenbezogene Daten sind: Name,

Adresse, Kontaktdaten (Telefon, E-Mail-Adresse), Geburtsda-
tum und -ort, Alter, Geschlecht, Staatsangehörigkeit, Fami-
lienstand, Anzahl der Kinder, Legitimationsdaten nach dem

Geldwäschegesetz (GwG), Steuernummer, Bankverbindungs-
daten, Berater- und Betreuerinformationen, Informationen

über die finanzielle Situation, bestehende Absicherungen,

Sparbeträge und Finanzierungen, Angaben über Immobilien-
eigentum und Mietaufwendungen, Angaben gem. dem Ge-
setz über den Wertpapierhandel, Angaben zu bestehenden

Verträgen über Versicherungs- und Bankprodukte, Fragen zur
Gesundheit bei Lebens-, Unfall- und Krankenversicherungen,
Angaben zu Wünschen und Zielen für eine bedarfsgerechte

Beratung, Daten über Ihre Nutzung unserer Telemedien, An-
gaben aus Kundenzufriedenheitsbefragungen, Werbeinfor-
mationen, Dokumentationsdaten (z. B. Gesprächs- und Bera-
tungsprotokolle).

Es müssen jeweils nur die personenbezogenen Daten bereit-
gestellt werden, welche für die Begründung, Durchführung

und gegebenenfalls Beendigung der Geschäftsbeziehung

bzw. des Vertrages erforderlich oder gesetzlich vorgeschrie-
ben sind (z.B. Daten zur Bedarfsfeststellung und der Bera-
tungsdokumentationen). Ohne diese Daten können wir in der

Regel bestimmte Leistungen nicht erbringen bzw. beste-
hende Geschäftsbeziehungen nicht mehr durchführen und

werden diese ggf. beenden müssen.
4. Quellen personenbezogener Daten
Personenbezogene Daten erhalten wir direkt von Ihnen, von

den für uns tätigen selbständigen Handelsvertretern (Vermö-
gensberater), Empfehlungsgebern, die uns Daten zulässiger-
weise übermittelt haben oder durch einen Produktpartner,

bei dem Sie über uns einen Vertrag abgeschlossen haben.

Darüber hinaus erheben wir in bestimmten Fällen Daten von

sonstigen Dritten (z. B. Auskunfteien oder Adressabgleich-
diensten) oder aus öffentlich zugänglichen Quellen (z. B. Han-
dels- und Vereinsregister, Presse, Medien).

5. Zwecke, für die wir personenbezogene Daten verarbeiten
und die Rechtsgrundlage für die Verarbeitung
Auf Grundlage Ihrer Einwilligung nach Art. 6 Abs. 1 a) DSGVO
verarbeiten wir Ihre Daten zum Zweck der Vermittlung von

Versicherungs- und Bankprodukten oder sonstigen Produk-
ten unserer Produktpartner. Dies umfasst die Analyse Ihrer

persönlichen finanziellen Situation und bestehender Absiche-
rungen (persönliche Finanz-Analyse), die Erstellung einer in-
dividuellen Vermögensplanung und von Angebotsdokumen-
ten.

Zur Erfüllung vertraglicher Pflichten nach Art. 6 Abs. 1 b)

DSGVO verarbeiten wir Ihre Daten zum Zweck der Antrags-
stellung, -beratung und -bearbeitung sowie zur Übermittlung

von Antragsdaten an den jeweiligen Produktpartner.
Aufgrund von gesetzlichen Vorgaben nach Art. 6 Abs. 1 c)
DSGVO verarbeiten wir Ihre Daten zur Erfüllung diverser
rechtlicher Verpflichtungen: Beratungsdokumentation nach
§§ 60, 61 VVG und §§ 16, 18 FinVermV, handelsrechtliche und
steuerrechtliche Nachweise nach § 257 HGB und § 147 AO,

zur Identitätsprüfung zum Zwecke der Betrugs- und Geldwä-
scheprävention nach § 11, 12 GwG, zur Prüfung von vermit-
telten Investmentgeschäfts nach § 24 FinVermV.

Im Rahmen einer Interessenabwägung zur Wahrung der be-
rechtigten Interessen des Verantwortlichen oder eines Drit-
ten nach Art. 6 Abs. 1 f) DSGVO verarbeiten wir Ihre Daten

zum Zwecke der Be- und Abrechnung von Provisionen von
Vermögensberatern, der allgemeinen Vertragsbetreuung
und der Beratung hinsichtlich einer Vertragsanpassung der

über uns vermittelten Verträge, der Verwaltung und Übertra-
gung von Kundenbeständen (Vermittlerwechsel), Abfragen

bei Auskunfteien zur Adressvalidierung, der Geltendmachung

rechtlicher Ansprüche und zur Verteidigung in Rechtstreitig-
keiten, Maßnahmen zur Geschäfts- und Vertriebssteuerung

einschließlich des Vertriebscontrollings, in Einzelfällen zu

Testzwecken, Mitteilungen an Produktpartner (z. B. zu Scha-
densregulierung und -meldungen), Verhinderung und Aufklä-
rung von Straftaten und der Gewährleistung der IT-Sicherheit

und des IT-Betriebs.

Darüber hinaus verarbeiten wir im Rahmen einer Interessen-
abwägung zur Wahrung berechtigter Interessen des Verant-
wortlichen oder eines Dritten Ihre Daten nach Art. 6 Abs. 1 f)

DSGVO auch zur Werbung für eigene Leistungen und / oder
Produkte, zur Eigenwerbung durch die Vermögensberaterzur

Werbung für Leistungen oder Produkte unserer Produkt-
partner sowie gegebenenfalls für Markt- und Meinungsfor-
schung oder Kundenzufriedenheitsumfragen, soweit Sie der

Nutzung Ihrer Daten für diese vorstehend genannten Zwecke
nicht widersprochen haben.

Datenschutzhinweise DVAG
DS-005 05/2018

Vorstehende Verarbeitungszwecke gelten auch entspre-
chend für die Sie betreuenden Vermögensberater.

6. Empfänger von Daten
Empfänger von Daten sind unsere Mitarbeiter, die diese zur
Bearbeitung der oben genannten Zwecke benötigen. Auch an

die für unser Unternehmen tätigen selbständigen Vermö-
gensberater geben wir Daten zu vorstehenden Zwecken im

Rahmen der Erforderlichkeit weiter sowie an unsere Produkt-
partner, sofern Sie bei diesen einen Vertrag abgeschlossen

haben oder abschließen wollen.

Darüber hinaus können die von uns eingesetzten Auftragsver-
arbeiter nach Art. 28 DSGVO sowie andere Dienstleister Da-
ten zu den genannten Zwecken erhalten.

In bestimmten Fällen geben wir auch Daten an öffentliche

Stellen und Institutionen weiter (z. B. Aufsichtsbehörden, Fi-
nanzbehörden).

Eine Weitergabe von Daten erfolgt nur dann, wenn gesetzli-
che Vorschriften die Weitergabe erlauben oder verlangen, Sie

der Weitergabe zugestimmt haben oder wir aus sonstigen
Gründen befugt sind die Daten weiterzugeben.
7. Dauer, für die personenbezogene Daten gespeichert werden
Personenbezogene Daten werden nur solange gespeichert,
wie es zur Erfüllung der jeweiligen Zwecke oder zur Erfüllung
unserer vertraglichen oder gesetzlichen Pflichten erforderlich

ist. Wir unterliegen verschiedenen Aufbewahrungs- und Do-
kumentationspflichten. Diese ergeben sich aus dem Handels-
gesetzbuch, der Abgabenordnung, dem Geldwäschegesetz

und der Verordnung über die Finanzanlagenvermittlung so-
wie der Versicherungsvermittlungsverordnung. Die dort vor-
gegebenen Fristen betragen bis zu zehn Jahre.

Vor diesem Hintergrund haben wir folgende Löschfristen

etabliert: Erstellt ein Vermögensberater für Sie eine persönli-
che Finanzanalyse, speichern wir diese Daten sowie die Ana-
lyseergebnisse (Analysedaten) zunächst für drei Jahre. Wer-
den diese Daten nicht aktualisiert, wird mit Fristablauf der

vollständige Datensatz gelöscht. Schließen Sie aufgrund der

erstellten Finanzanalyse einen Vertrag bei einem unserer Pro-
duktpartner ab, speichern wir die Analysedaten für die Dauer

der Kundenbeziehung, Antragsdaten und die vom Produkt-
partner übermittelten Vertragsdaten mindestens für die

Dauer des jeweiligen Einzelvertragsverhältnisses. Daten zu
widerrufenen, stornierten, gekündigten oder abgelaufenen
Einzelverträgen bei Produktpartnern werden, abhängig von

der Produktart, nach Ablauf einer Frist gesperrt und nach Ab-
lauf einer weiteren Frist, unwiderruflich gelöscht. Die Lösch-
frist bestimmt sich nach mehreren, zum Teil produktabhängi-
gen Kriterien (z.B. Stornohaftungszeiten, gesetzlichen Aufbe-
wahrungsfristen etc.).

Kundendaten, zu denen keine Einzelverträge mehr bestehen,
werden ebenfalls nach vorstehenden Verfahren gesperrt und
gelöscht.
8. Übermittlung von Daten in Drittstaaten
Eine Verarbeitung von personenbezogenen Daten außerhalb
des Europäischen Wirtschaftsraum erfolgt nur, soweit in dem
Drittland ein angemessenes Datenschutzniveau gemäß Art.
44 ff. DSGVO durch die EU-Kommission bestätigt wurde oder

andere angemessene Garantien zum Schutz personenbezo-
gener Daten vorhanden sind.

9. Ihre Rechte
Sie haben das Recht
 auf Auskunft nach Art. 15 DSGVO,
 auf Berichtigung nach Art. 16 DSGVO,
 auf Löschung nach Art. 17 DSGVO,
 auf Einschränkung der Verarbeitung nach Art. 18 DSGVO
 auf Datenübertragung nach Art. 20 DSGVO.

Für die Rechte auf Auskunft und auf Löschung gelten die Ein-
schränkungen der §§ 34 und 35 BDSG. Darüber hinaus haben

Sie ein Beschwerderecht nach Art. 77 DSGVO bei einer Daten-
schutzaufsichtsbehörde gem. § 19 BDSG.

Eine uns erteilte Einwilligung in die Verarbeitung personen-
bezogener Daten können Sie jederzeit uns gegenüber mit

Wirkung für die Zukunft widerrufen.
10. Automatisierte Einzelentscheidungen und Profiling

In bestimmten Bereichen setzen wir automatisierte Verfah-
ren zur Entscheidungsfindung ein. Eine vollständig automati-
sierte Entscheidung im Einzelfall findet jedoch nicht statt.

Sollte dies künftig der Fall sein, so werden wir Sie hierüber
gesondert informieren.

Ein Profiling kann in bestimmten Fällen erfolgen. Beispiels-
weise im Rahmen der Beurteilung der Kreditwürdigkeit bei

der Vermittlung von Verträgen. Hier verarbeiten wir gegebe-
nenfalls Scorewerte (Privatkunden) oder Ratings (Firmenkun-
den). Eine Speicherung dieser Daten durch uns erfolgt nicht.

Auch werden keine Scorewerte an Vermögensberater weiter-
gegeben.

Bei einzelnen Tarifen übermitteln unsere Produktpartner,

zum Zwecke der Vertragsbetreuung, gegebenenfalls produkt-
bezogene Scorewerte (z.B. bei Telematik-Tarifen).

1. Informationen zum Widerspruchsrecht nach Artikel 21 EU-Datenschutz-Grundverordnung (DSGVO)

Sie haben das Recht, aus Gründen die sich aus Ihrer besonderen Situation ergeben, jederzeit gegen die Verarbeitung Ihrer perso-
nenbezogenen Daten Widerspruch einzulegen, die aufgrund von Artikel 6 Absatz 1 Buchstabe e) DSGVO (Datenverarbeitung im

öffentlichen Interesse) und Artikel 6 Absatz 1 f) DSGVO (Datenverarbeitung auf Grundlage einer Interessenabwägung) erfolgt; dies
gilt auch für ein auf diese Bestimmung gestütztes Profiling im Sinne von Artikel 4 Nr. 4 DSGVO.
Im Falle eines Widerspruchs, werden wir Ihre personenbezogenen Daten nicht mehr verarbeiten, es sei denn, wir können zwingende

schutzwürdige Gründe für die Verarbeitung nachweisen, die Ihre Interessen, Rechte und Freiheiten überwiegen, oder die Verarbei-
tung dient der Geltendmachung, Ausübung oder Verteidigung von Rechtsansprüchen.

2. Widerspruchsrecht gegen Verarbeitung von Daten zu Werbezwecken
In Einzelfällen verarbeiten wir und die Sie betreuenden Vermögensberater Ihre personenbezogenen Daten, um Direktwerbung zu

betreiben. Sie haben das Recht, jederzeit Widerspruch gegen die Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten zum Zwecke derar-
tiger Werbung einzulegen; dies gilt auch für das Profiling, soweit es mit solcher Direktwerbung in Verbindung steht.

Widersprechen Sie der Verarbeitung für Direktwerbung, so werden wir Ihre personenbezogenen Daten nicht mehr für diese Zwecke
verarbeiten. Der Widerspruch kann formfrei an die unter 1. genannte Adresse erfolgen.